Vistos CRM jako téma vysokoškolských prací šikovných studentů, kteří se soustředí na porovnávání nabízených systémů v České republice. Vnitropodnikové systémy v 21. století jsou tématem mnoha diplomových prací, které se zabývají jejich strukturou, volbou pro daná odvětví a mnoha dalšími kritérii. Tyto práce neopomíjejí ani CRM systémy, a tak nemohly opomenout ani náš Vistos CRM. A jak si stojí ve srovnání s konkurencí a jaké jsou jeho přednosti? Ve spolupráci s vysokoškoláky z ČVUT, VUT, UTB a dalších škol jsme dali dohromady ucelený přehled, který by mohl poskytnout základní vhled do Vistos CRM.
Komplexní CRM pro malé i velké společnosti
Vistos CRM se řadí mezi systémy, které jsou poskytované formou SaaS (Software as a Service) malým (10-99 zaměstnanců), středním (100-499 zaměstnanců) a velkým společnostem (500-1000 zaměstnanců). Je poskytován jako on-line řešení, kterému stačí jen připojení k internetu, a tak je možné jej využít např. už na obchodních cestách, veletrzích atd., jak píše Martin Prášek z UTB. Vistos CRM řadí do rozsáhlých systémů, které dokáží integrovat mnoho programů současně. O možnosti propojení dalších modulů dle potřeb zákazníka pojednává Tomáš Hirsch, který vnímá Vistos CRM jako komplexní nástroj.
Robustnost online systému hraje prim
Jako moderní systém, který nabízí efektivní řešení pro zlepšení vztahu se zákazníky, tj. vedení zákazníků, komunikace s nimi, plánování a správa zakázek, plánování kampaní a dalších jako jsou vytváření timesheetu zaměstnanců, administrace projektů a tasků, sledování nákladů na projektech, administrace financí, hodnotí Lucie Palánová z MENDELU v Brně. Poznamenává, že funguje i jako e-mailový klient umožňující pracovat s e-maily přímo v CRM, vytvářet z nich úkoly a další aktivity. Jako výhody CRM uvádí komplexní pojetí, rozšiřitelnost a upravitelnost, možnost připojení na účetnictví firmy, rozsáhlý reporting a další. O možnosti úprav diskutují i další práce, například slečny Vančurové z VUT.
Systém, který v hodnocení obstojí!
Náš systém získal 8 z 10 bodů za jednoduché používání, flexibilitu, technickou podporu, nabídku funkcí a využitelnost v budoucnosti podle Lukáše Navrátila, který systém dosadil na 2. místo z 19. hodnocených CRM. Dále hodnotí 7 body vhodnost pro odvětví a analytickou schopnost. Přičemž není lepšího systému podle Lukáše v pořizovací ceně a předpokládaných nákladech. Tak řka k totožným závěrům docházela slečna Vančurová, která CRM na základě hodnocení umístila na druhé místo. Systém vyzkoušela a hodnotila nejvyšší známkou například:
- Možnost používání programu na serveru s přístupem více stanic
- Přehledný záznam historie jednání s potenciálním zákazníkem
- Třídění zákazníků podle oboru jejich působení
- Možnost přidávání dokumentů k jednotlivým záznamům
- Komunikace s informačními systémy INFOS a IPOS
A jako nejlepší v oblasti CRM systémů hodnotila Vistos CRM v jeho ceně! Ve své práce dále uvádí, že ovládání bylo přehledné, jednoduché a systém nabízí spoustu funkcí a možností. Vistos CRM pokládá za systém, který by měl být brán do užšího výběru firem, které CRM potřebují.
Přehlednost a jednoduchost ovládání
Jako výhody CRM systému vidí Pavlína Manová stejně jako Navrátil jednoduchost ovládání. Dále vyjmenovává velkou variabilitu využití, snadnou upravitelnost a cenu. Slečna Manová si systém vyzkoušela a po jejím testování byl závěr takový: Systém obsahuje sofistikovaný nástroj na marketingovou komunikaci se zákazníkem. Lze realizovat marketingové kampaně. Přehlednost uspořádání zákazníků dle kritérií je přehledné a variabilní.
Pozitivní ohlasy uživatelů
Spokojené reference rezonovaly v mnoha pracích. Tak třeba Denisa Vančurová uvedla našeho zákazníka Avantica a KIA Motors a zmínila možnost provozování CRM na vlastním serveru či formou cloud, kdy je řešení hostované u Euro Softworks. Referencí na Vistos CRM si všiml také Tomáš Kapitán, který je uvedl jako důkaz kvality systému a dále systém hodnotil kladně za možnosti, které nabízí. Vyjmenoval např.:
- Souhrnný přehled informací o zákaznících na jednom místě
- Možnost zasílat hromadné zprávy elektronické pošty přímo ze systému
- Možnost filtrování zákazníků podle předpřipravených filtrů a vytvoření nových filtrů bez znalosti speciálních příkazů
- Možnost hromadného a automatického importu kontaktů v jednoduchém a přehledném formátu
- Přístupnost z PC zaměstnanců v sídle firmy
- Možnost propojení s poštovním klientem Microsoft Outlook všech prodejců a servisních techniků
- Systém dostupný v českém jazyce
- Možnost jednoduché zálohy a obnovy dat
- Možnost přístupu všech zaměstnanců ve stejný okamžik bez omezení
- Rozsáhlé filtrování zákazníků bez omezení ostatních uživatelů
- Dostupnost aktualizací bez ztráty uložených dat a nastavení
Super cena za super kvalitu
Výhodou, která se objevovala napříč pracemi, byla výhodná cena oproti konkurenci, zmínil se o ní např. Martin Hladík z VUT v Brně. Autoři většiny prací se shodovali na tom, že Vistos CRM je vhodný pro malé společnosti, kterým nebude zásahem v jejich rozpočtu, ale vhodný je i pro velké společnosti, kterým nabízí maximální upravitelnost dle jejich specifických potřeb vnitropodnikových procesů.
Zdroje:
Informační technologie v CRM | Jan Huták | 2015 | UTB ve Zlíně, Fakulta aplikované informatiky
Projekt zvýšení spokojenosti zákazníků ve firmě | Lukáš Navrátil | 2014 | UTB ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Optimalizace podnikových procesů za použití Google Apps v prostředí malé firmy | Lucie Palánová | 2012 | MENDELU v Brně, Provozně ekonomická fakulta
Návrh komunikačního mixu ve společnosti GD, s.r.o. | Tomáš Hirsch | 2013 | VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, Ústav managementu
Věrnostní program značky ZetSet | Pavlína Manová | 2017 | UTB ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Analýza využití CRM systému při prodeji nových vozů | Tomáš Kapitán | ČVUT v Praze, Fakulta informačních technologií, Katedra Softwarového inženýrství
Podnikatelský záměr rozvoje firmy | Martin Halík | 2016 | VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, Ústav managementu
Návrh marketingové strategie | Denisa Vančurová | 2012 | VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, Ústav ekonomiky
Optimalizace procesů při řízení vztahů se zákazníky | Eliška Veselá | 2013 | TUL, Ekonomická fakulta
Řízení vztahů se zákazníkem a jeho význam pro posílení konkurenceschopnosti podniku | Tomáš Petrikovič | 2016 | ZČU v Plzni, Fakulta ekonomická